Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
De verpleegkundige in het OK is een uitvoerig geïllustreerd handboek voor zorgprofessionals en verpleegkundigen in opleiding. Het boek gidst je doorheen alle fasen van de perioperatieve zorg: de preoperatieve fase waarbij de patiënt wordt opgenomen op de verpleegafdeling, de peroperatieve fase achter de gesloten deuren van het operatiekwartier en de postoperatieve fase die de patiënt de nodige hersteltijd biedt. Tijdens al die fasen is deskundigheid van zowel de ervaren als lerende verpleegkundige essentieel. Daarom wil dit handboek de lezer op een heldere manier informeren over de belangrijkste aspecten van de perioperatieve zorg. We behandelen soorten anesthesietechnieken, de positionering van de patiënt op de OK-tafel, instrumentenleer, hechtingsmaterialen, steriliteit, zorg in de recovery en veel meer. Daarbij wordt aandacht besteed aan innovaties binnen het operatiekwartier zoals robotchirurgie en werken in een hybride OK-omgeving. Al deze onderwerpen worden benaderd vanuit wetenschappelijk oogpunt, maar ook vanuit de praktijkervaring, zodat zorgverleners niet voor verrassingen komen te staan.
operatieverpleegkunde --- PXL-Handboeken --- PXL-Healthcare 2020 --- verpleegkundige handelingen --- operatietechniek --- Didactics of medicine --- Nursing --- Surgery --- operatiekwartier --- chirurgie --- verpleegkundige specialismen --- Verpleegkunde --- Gezondheidszorg --- Organisatie --- 605.8 --- 2KHM --- operatieve zorgen --- chirurgie, urologie, transplantaties, traumatologie
Choose an application
Veertien docenten van verschillende Vlaamse lerarenopleidingen en het Centrum voor Taal en Onderwijs (KU Leuven) sloegen de handen in elkaar om Volop Taal te schrijven, een uniek handboek taaldidactiek voor de lagere school.Dit boek kiest voluit voor boeiend, ambitieus, geïntegreerd en eigentijds taalonderwijs Nederlands. Deel 1 van het boek vertaalt wetenschappelijke inzichten over hedendaags, uitdagend en taalkrachtig onderwijs in zeven didactische principes. Die principes zullen de rode draad van het boek vormen. In deel 2 worden de principes uitgewerkt in praktijkverhalen en lees je hoe je ze toepast in je (taal)onderwijs. Ten slotte helpt deel 3 van dit handboek om kritisch naar je eigen aanpak en leermiddelen te kijken. Aan de hand van zes kijkwijzers kun je je eigen lesvoorbereiding en onderwijsaanpak scannen. Bovendien krijgen de gebruikers van dit boek toegang tot een digitaal platform waar ze allerhande oefeningen en lesmateriaal kunnen raadplegen.https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/volop-taal
Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- Didactic strategies --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- leermiddelen --- lesvoorbereiding --- talenonderwijs --- lager onderwijs --- basisonderwijs --- Nederlands --- taal --- didactiek --- PXL-Education 2020 --- didactiek van het Nederlands --- 456.1 --- taalonderwijs --- 2KHM --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Taalonderwijs --- Didactiek --- Basisonderwijs --- Taal --- KHM --- Interactief onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|